جستجو کردن
گالری زرین پوش

علت تیرگی و حساسیت پوست بر اثر استفاده بعضی زیرورآلات

 

توجه به اینکه پوست ها و بدن های مختلف در برابر بعضی آلیاژها و فلزها واکنش های مختلفی دارند میتوانند داشته باشد میتواند در بهبود و شناسایی این مشکل و واکنش بعضی پوست ها در برابر بعضی فلزات مفید باشد

 

این مشکلات بر اثر ترکیبات فلزات مورد آلیاژ با زیرورآلات مورد استفاده چون طلا، نقره، بدلیجات و … بوجود می آید و پوست نسبت به آن ترکیب خاص میتواند واکنش های چون برجای گذاشتن رنگ های تیره یا سبز یا ایجاد دانه ریزی یا قرمزی پوست میشود که بر اثر واکنش منفی بین پوست و فلز مورد استفاده است. این حساسیت برای مناطقی که در آن تعریق بیشتری وجود دارد بیشتر محتمل است.

در ادامه توضیح مختصری درباره فلزاتی که ممکن است حساسیت هایی به شکل قرمز شدن پوست ،خارش یا اثرات رنگی بر روی پوست ایجاد کند و روش های مقابله با آن آورده خواهد شد.

 

نیکل:

نیکل یکی از عناصر ارزشمند جدول تناوبی است. اما وقتی نیکل را با طلا به عنوان یک آلیاژ ترکیب می کنیم  در تماس با پوست و مواد آرایشی واکنش نشان داده و اثری تیره رنگ بر روی پوست ایجاد خواهد کرد. البته این واکنش به طور عمده به خصوصیت های فردی و نوع پوست شما هم بستگی دارد و اگر به طور مداوم این حساسیت ها را مشاهده کردید به دنبال سایر فلزات مانند استیل بروید

همچنین می توانید با تغییر صابون و لوسیون هایی که برای مراقبت پوستی خود استفاده می کنید تغییرات واکنشی پوست خود را نسبت به زیورآلات مقایسه کنید و تغییر دهید.

 

نقره:

تا به حال نام نقره استرلینگ را شنیده اید ؟ نقره استرلینگ با عیار 925 نقره ای است که در آلیاژ مورد استفاده شده برای آن 5/92% خلوص برای نقره و 5/7% از جنس فلز مس استفاده شده است.

اثر به جای مانده از نقره بر روی پوست عموما به رنگ تیره است و وقتی اتفاق می افتد که نقره بر اثر واکنش با گازهای مختلف موجود در هوا واکنش داده و به رنگ تیره در می آید.

بر روی برخی نقره ها برای جلوگیری از تیره شدن لایه ای به عنوان آبکاری قرار می گیرد اما باید توجه داشته باشید که این لایه آبکاری شده هم به مرور زمان از بین می رود.

 

طلا:

طلا از جمله فلزاتی است که تقریبا هیچگاه بر روی پوست اثری ایجاد نمی کند . ولی وقتی آن را با سایر فلزات نظیر نقره، مس و نیکل ترکیب و آلیاژ میکنند اثر خود را از دست خواهد داد و باعث حساسیت می شود

استفاده از این افزودنی ها و الیاژ ها برای محکم تر و انعطاف پذیرتر شدن و یا تغییراتی رنگی برای زیبایی یا جلای متفاوت میباشد اما اثرات جانبی نظیر جای گذاری رنگ به روی پوست هم بوجود می آید .

گالری زرین پوش

چند پیشنهاد برای کاهش یا جلوگیری از حساسیت و رنگی شدن پوست :

1-خارج کردن زیورآلات و بدلیجات مانند انگشتر ، گردنبند و … هنگام شستشوی پوست با مواد شوینده

2-همیشه از طلای 18 عیار به بالا استفاده کنید چرا که این نوع از طلا از فلز خالص تری بهره می برد و امکان جایگزینی اثرات رنگی بر روی پوست را کاهش می دهد

3-از زیورآلات پلاتین استفاده کنید. آنها گران هستند ولی به ندرت بر روی پوست اثری ایجاد می کنند.

4-از زیورآلات استیل استفاده کنید چرا که بر روی پوست اثری ایجاد نخواهند کرد.

5-گاهی استفاده از برق ناخن بر روی زیورآلات به عنوان لایه محافظ هم توصیه می شود.

6-استفاده از تیتانیوم برای افرادی که به آن حساسیت ندارند هم گزینه مناسبی است.

7-هنگام استفاده از زیورآلات سعی کنید پوست خود را خشک نگه دارید.

8-زیورآلات خود را همیشه تمیز کنید و از یک پارچه نرم و خشک برای تمیز کردن اثرات تعریق بدن بر روی آن بهره گیرید.

9-در صورت امکان از زیورآلات دارای لیبل ضد حساسیت استفاده کنید.

Leave a Reply

اولین نفری باشید که نظر می دهید!

اطلاع از

گفتگو
درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه